Tras dúas semanas intensas co alumnado xa nas aulas preséntovos un proxecto bastante ambicioso pero moi gratificante, transversal e motivador: crear cinema nas nosas aulas de primaria. Non temas e continúa lendo!
Son innumnerables os estudos sobre como empregar o cinema nas aulas, con visionados reflexivos, buscando o contido, a crítica, a comprensión, análise de aspectos técnicos ou musicais, etc. Ademáis, a creación animada ou cinematográfica ofértanos un recurso amplio e sempre motivador co que traballar que non é tan complexo como pode parecer se o organizamos e diriximos correctamente.
Podemos comezar por pequenos proxectos de animación; un exemplo cuxo funcionamento e resultados foron moi satisfactorios na miña práctica foi empregar uns bonecos e obxectos de Playmobil e a técnica stopmotion para contar unha pequena historia, unha lenda ou representar as festas patronais do lugar onde estaba o centro. Logrei unha gran implicación no deseño da historia, a secuenciación, a aportación e creación de materiais, o desenrolo, execución... e por suposto, conseguimos esa cara de satisfación do alumnado ou visionar un proxecto rematado, totalmente elaborado por eles en equipo con todo o que conleva.
Hoxe achego o proxecto para a creación dunha curtametraxe na escola. Tendo en conta que se desenvolve nos primeiros niveis de primaria é aplicable a todos os demáis dándolles máis grado de autonomía, creando equipos de expertos, guiando menos algúns pasos ou complexizando elementos coma o guión, a creación de personaxes, etc.
Tras planificar e organizar o proceso que iamos seguir elaborei unha web que vai guiar todo o proceso e que tamén alberga os recursos imprimibles que podemos precisar de xeito que todo queda recollido e programado desde o inicio axundando ao avance paulatino e dando esa sensación de ir alcanzando pequenas metas, elemento moi importante no desenrolo dun proxecto longo para manter a motivación e o interese e que non se faga tedioso ou disperso.
A idea é comezar cunha semente inicial, coma os exemplos que se plantexan na web, pode ser relacionada con algunha temática do centro, cun tema de actualidade, cun interese do alumnado... as posibilidades neste punto son infinitas. A partir de ahí comezaremos creando a nosa personaxe ou personaxes principais nun debate inicial e buscando secundarios e antagonistas da historia.
Para plasmar os pasos recomendase o uso dun portfolio en calquera soporte (dixital ou analóxico), para o cal se proporcionan as plantillas descargables.
A partir de aí seguiremos creando a nosa historia seguindo os pasos indicados na web que nos levarán, paso a paso, desde este punto ata a misma estrea da nosa propia curtametraxe.
Preparados? Anímovos encarecidamente a implementar proxectos deste tipo xa que o proceso é apaixoante tanto para o docente coma, sen dúbida, para o alumnado; desenvolvendo competencias linguísticas, sociais, artísticas... nun primeiro momento pode dar vertixe pero a miña experiencia dí que todo o que se alcanza tanto no proceso coma co resultado é moi gratificante, significativo e edificante.
Agardo que vos sirva coma recurso ou inspiración e vos animedes a comentar as vosas impresións, ideas ou proxectos nesta fiestra!
Saúdos.