28/11/2017

A regueifar!

Tiña xa moitas ganas de achegar esta tarefa que reúne moitos factores moi interesantes: creatividade, tradición, música, lingua, poesía, rima, métrica, improvisación, colaboración... sona ben, non é?

Seguro que todos e todas escoitáchedes algunha vez falar da regueifa, unha regueifa é un desafío oral improvisado e en verso, algo que lembra moito ao que coñecen coma "batalla de galos". A súa orixe pérdese no tempo mais o certo é que hoxe en día non quedan moitos regueifeiros e regueifeiras e é aquí onde chega o encargo para o alumnado.

O proxecto que elaborei para a miña aula segue uns pasos para iniciar ao alumnado no coñecemento e creación da regueifa para transformarse en "salvadores/as da regueifa".

(Clic na imaxe se queres acceder ao proxecto)

Este proxecto é susceptible de ser adaptado, de xeito moi sinxelo,  a contextos diversos (por exemplo, na área de lingua) máis eu desenvólvoo desde a clase de música e tamén a distintos niveis xa que ata os máis pequenos/as, cun pouco de entrenamento, poden crear unhas regueifas incríbles que vos deixen abraiados/as. Palabra.

Este ano, os meus heroes e heroínas da regueifa son os de pero se entrades na web do proxecto descubriredes que este se pode desenvolver noutros cursos con leves adaptacións que modulen o nivel de esixencia.

O proxecto comeza por explicar un pouco que é a regueifa, como se constrúe e cal é noso encargo.

Despois conta cunha serie de tarefas pensadas para "entrenar" as facultades regueifeiras comezando por facer unha escrita (non improvisada) nun tempo determinado, despois por crear unha listaxe de palabras que rimen (tamén nun tempo límite), etc.
No percorrido das tarefas o alumnado gaña axilidade e destrezas de improvisación, rima, exposición, etc. de xeito moi notable ata crear a regueifa grupal definitiva.
Veredes que a curva de aprendizaxe é moi pronunciada, a evolución é, en xeral, moi rápida ao ir realizando as actividades.

Por último, e non menos importante, os heróes e heroínas regueifeiros/as deben espallar a súa mensaxe, daráse difusión á gravación e tamén ás estrofas acompañadas dunha imaxe cada un deles/as debe crear e aportar para a posterior publicación nunha rede social.

O proxecto inclúe un apartado de coavaliación (no que o alumnado valora o traballo dos seus compañeiros/as) e avaliación a ter en conta, apartado ao que adoitamos acudir desde o inicio da tarefa para ter claro que se pide de nós, a que debemos prestar atención, etc.

E no futuro? Regueifamos polo nadal? pola paz? pola igualdade? polas letras?... os heróes e heroínas da regueifa non descansan!

O certo é que na clase é un éxito de motivación e interese, e observar a incríble mellora no uso da lingua, improvisación, rima... é moi gratificante así que agardo que o material vos guste ou interese!

Saúdos desde a fiestra!


26/10/2017

O lume

Boas!

A raíz do sucesos acontecidos, coa última enorme vaga de lumes que viviu a nosa terra, fixera un recurso que comecei a traballar cos rapaces e rapazas de 5º de primaria.

A educación ambiental é un aspecto moi relevante que tratamos traballar nas aulas de moi distintos xeitos, mais, ás veces, son os terribles sucesos de actualidade os que poñen estos temas de relevancia e son un motor que nos fai espertar de súpeto tanto a nós como aos alumnos/as e é onde a nosa programación ten que facer gala da súa publicitada flexibilidade.

Con todo o alumnado devecendo por tratar o tema desde distintos ángulos creamos este proxecto para a aula de música na que os alumnos/as teñen o importante encargo tanto de investigar en equipos de expertos distintos aspectos sobre as causas, consecuencias, novas e consellos de prevención de lumes como de, finalmente, cos novos coñecementos recopilados, crear unha letra adaptada a unha melodía (neste caso escollemos "A rianxeira") que nos permita transmitir a complexa mensaxe que tratamos de lanzar ao mundo.

Non adoito publicar os recursos deste tipo antes de que se teña concluída a experiencia unha vez completa xa que gosto de saber os resultados finais por se hai algo que considere cambiar no proceso, mellorar, etc. mais, desta volta, vendo a importante carga de motivación intrínseca do alumnado xerada a partir do suceso, das novas, da relevancia social que adquiriu o desastre, etc. e observando como levan o proceso (o ben que lles está quedando xa a letra), a importancia que lle están dando ao seu encargo; as ganas que teñen de transmitir o que pensan, o que saben o que queren pedir e denunciar velaí vai a web que estamos empregando para o proceso de investigación, reflexión e creación.

[Podes facer clic na imaxe para acceder á web]


Gostamos de introducir temas do curriculum a través da actualidade sobretodo cando son alegres e positivos (descubrimentos, logros da sociedade, etc.) máis tamén considero importante tratar coa relevancia (e delicadeza) que merecen algúns coma este ou moitos outros.
De xeito que aquí queda por si a alguén lle é de utilidade, interese ou inspiración.

Saúdos desde a fiestra.

24/10/2017

O conxuro danzado

Seguindo coa temática do Samaín traio un recurso sinxelo, unha danza que disfrutamos moito nas clases de música de infantil.

En realidade, a danza é un clásico das "danzas do mundo" pero eu gosto de introducilas con algunha historia, conto, teatralización... 

Neste caso, á clásica "Danza dos sete saltos" cambieille "saltos" e transformeina nun conxuro bailado dunha meiguiña que, cansa de outro tipo de trucos decide tratar de atopar o seu sombreiro facendo un meigallo danzado. (Unha historia simple pero que fai que a danza se volva máis atractiva, contextualizada, divertida...a isto é ao que me refiro cando digo que gosto de introducir as danzas nun contexto, conto...)

Primeiro saúda, xa que é unha meiga moi educada, e despois engade algo de ritmo á función facendo que toca o tambor. Para atopar o seu sombreiro tamén debe demostrar habilidades de equilibrio cunha perna e coa outra... ademáis, esta meiga coñeceu moitos monstros e pensa que imitar un dos seus caretos axudaráa a recuperar o sombreiro.
O conxuro danzado está case listo, a meiga está contenta e pega un brinco! Pero non pensou que o seu conxuro fora ser tan longo e cansado... e senta un pouco a descansar.
Cando a meiga xa pensaba que non atoparía o seu sombreiro...puf! apareceu na súa cabeciña!
E así é como a meiguiña fixo aparecer o seu sombreiro cun conxuro danzado!


Xeralmente eu, conto unha historia deste tipo engadindo toda a teatralidade posible e en cada "paso do conxuro" mostro unha imaxe que o represente e vounas colgando en orde na pizarra.

[Descarga esta lámina aquí] [Audio da danza dispoñible aquí]

Unha vez que coñecemos a historia volvémonos meiguiñas de Samaín para facer o noso conxuro, e así é como xuntos comezamos a danza. 

Ademáis, tempo despois, sendo xa expertos/as no conxuro danzado, gústame deixar que propoñan pasos que cambien o meigallo e son os alumnos/as os que van facendo achegas que modifiquen cada un dos 7 pasos. Así que, xuntos/as, creamos o conxuro da nosa clase e inventamos para que servirá.

Este recurso é algo moi simple pero algo que desfruto moito facendo e pareceume un exemplo perfecto do "truquiño" que emprego na introducción de distintas danzas darlles un pequeno contexto, un resorte ou motivador que enriquezca a experiencia e tamén unha parte creativa final (ben sexa modificar o conxuro en gran grupo coma neste caso, cambiar un final, facer as seccións por equipos e crear roldas de imitacións...)

Agardo que vos resulte útil ou interesante e desexo que teñades todos/as un bo Samaín!

Saúdos desde a fiestra!

08/10/2017

O corpo e os sentidos

Apetécevos un material de traballo por tarefas e actividades para as ciencias naturais?

Aquí vos prensento o material que fixen para traballar o corpo humano e os sentidos no grupo de 1º de primaria. Constitúeno tarefas e actividades que prentenden ser significativas e consolidar aprendizaxes. 

(Podes acceder á web pinchando na imaxe)

Empezamos cun traballo introductorio empregando unha canción e a ficha asociada para pasar despois a un xogo moi exitoso sobre o recoñecemento de partes do corpo.

Tamén traballamos o coidado do corpo reflexionando sobre aquelo que precisamos para o benestar completo e elaborando a nosa receita infalible.

Despois hai un pequeno traballo xeral sobre os 5 sentidos cunha actividade de pequena recollida de datos que se pode facer no patio do cole.

Tras a actividade xeral dos sentidos pasamos a cada sentido de xeito individual e nesas partes atoparedes tarefas de experimentación e manipulación, traballo con imaxes, curtas, sons, tarefas sobre a comunicación en casos de dificultades no uso dalgún sentido (braille, lingua de signos...) e tamén desenrolo creativo por exemplo no punto no que imaxinamos sabores (A que saberá a noite? os bicos? os enfados?...) 

Finalmente rematamos cun pequeno reto fotográfico chamado "a nosa mellor parte".

Dito así pode parecer moita leria para traballar o corpo e os sentidos mais coido que está todo bastante ben organizadiño e preparado para ter unha secuencia didáctica axeitada e fácil de implementar xa que na web tedes todas as explicacións e ademáis todas as fichas que emprego listas para descargar, imprimir e empregar.

Nós non empregamos libro na área mais para aqueles/as que si o tedes entendo que pode ser un lugar do que extraer algunhas ideas ou materiais cos que complementar as actividades da editorial pertinente e agardo que vos interesen.

Agardo que esteades a ter un bo curso e que o material vos resulte de utilidade, interese ou inspiración.


Saúdos desde a fiestra!

08/09/2017

Aprender con curiosidades

A quen non lle gustaban aqueles minúsculos detalles que un/ha mestre/a contaba na clase de historia, literatura, física ou calquera outra área? Aqueles datos que convertían a aprendizaxe nunha partida de Trivial, que facían medrar a nosas ganas de saber, que chamaban a nosa atención e espertaban a curiosidade? Pois esa é a base desta actividade.

Xa vai uns anos que adoito incluír nalgunha área ou grupo a actividade que adoito chamar "o reto" e sempre deu moi gratificantes resultados.


No reto eu formulo unha pregunta ou ben un reto, enigma ou dato que queda á vista do alumnado na aula durante un tempo estipulado previamente (pode ser semanal, quincenal...) e ao remate dese prazo aqueles alumnos/as que voluntariamente decidiron buscar solución á proposta expoñen as súas solucións na aula puidendo incluír ou non algún tipo de "recompensa" que pode ir desde aspectos avaliativos á creación dun "consello de sabios" entre aqueles que máis respostas achegan, a posibilidade de creación de retos pola súa parte, etc.

A miña experiencia é que a voluntariedade de resolución do reto mantén a motivación á vez que evita medos, timidez, frustración, copias de urxencia ante un esquecemento, etc. e nunca supuxo unha baixa participación (todo o contrario)

Adoito plantexar retos de moi diferente índole (científicos, matemáticos, históricos, etc.) máis aquí achego os últimos que creei que teñen unha orientación máis artística.
É moi gratificante e sorprendente descubrir que ao remate do curso lembran un montón de pequenos retos, historias, obras, curiosidades, etc. dos tratados nesta actividade e disfrutan dese coñecemento

A realización desta actividade ten, para min, non só o valor do saber ou de alimentar a curiosidade, participación, exposición oral, etc. se non que tamén resulta moi valiosa no tocante á busqueda eficaz e crítica de información, iniciación á investigación, capacidade resolutiva, etc. ademáis de favorecer comunicación con familiares (en serio).

Nin que decir ten que os retos poden adaptarse aos distintos niveis e tamén se poden relacionar con infinidade de temas.

Agardo que vos resulte de interese e/ou utilidade a proposta e xa sabedes que sodes libres de descargar e empregar os retos, se vos gusta podo ir subindo outros moitos que fun plantexando ao longo do tempo para que estean tamén á vosa dispoñibilidade.
Ánimo co inicio de curso! 

Saúdos desde a fiestra!

30/08/2017

10 Apps para calquera clase!

O regreso ás aulas xa está asomando cun novo curso cheo de expectativas, ideas e proxectos; estamos de volta! (Aquí tedes unha entrada con actividades e materiais para os primeiros días para botar unha ollada)

Cada vez que alguén emprega ou nome unha aplicación para empregar nas aulas vennos á cabeza aquelo de "é que hai apps para todo" e é certo que existen moitísimas aplicacións adicadas ou que se poden adicar á tarefa educativa máis alá das de organización docente e as clásicas de creación (iDoceo, Genially, Prezi, etc.)


Se ben hai aplicacións adicadas a áreas ou asignaturas concretas moi interesantes como as de programación sinxela tipo Scratch ou Hopscotch, moitas de música, idiomas, etc. Hoxe quero achegar unha selección de aplicacións que se poden empregar en variadas situacións incluído ademáis varias para as que non é necesario ter varios dispositivos para a aula.

Aquí van algunhas das miñas favoritas:

PLICKERS

A primeira que quero destacar é Plickers, é unha aplicación xenial para a realización de preguntas, tests, enquisas, votacións, etc. e que so precisa un único dispositivo na aula (que ben puidera ser o móbil persoal do docente) sobre esta aplicación e como se emprega tedes unha entrada enteira aquí. Sen dúbida unha das miñas favoritas e máis empregadas ao longo do tempo.





Layar (e tamén Aurasma) son aplicacións para traballar con Realidade Aumentada, a primeira é, na miña opinión algo máis sinxela, moi útiles e interesantes para variadísimas actividades, por exemplo, os rapaces/zas poden crear vídeos de opinión sobre libros que lean e estos insertarse en Realidade Aumentada nas portadas deses libros, ou crear obras de arte cuxa explicación personal pode escoitarse ao ser escaneadas, explicar mapas... as posibilidades son infinitas.





SeeSaw: É unha aplicación adicada á creación dun portfolio dixital de forma moi sinxela e desde os niveis do alumnado máis novo. Os/as alumnos/as poden acceder cun código da aula que lles sexa proporcionado de xeito que non hai que completar farragosos formularios de inscripción nin hai necesidade de que teñan un e-mail asociado. 

Cada alumno/a pode engadir ao seu portfolio (ou ao de varios compañeiros se, por exemplo, o traballo foi en equipo) fotos, vídeos, debuxos, documentos, anotacións e ligazóns e tamén engadir comentarios en audio ás fotos, debuxos, etc. Ademáis o mestre/a pode revisar cada elemento antes de ser "publicado", facer anotacións, avaliacións, enviar mensaxes, crear cartafoles para que a clase acceda. É unha aplicación moi, moi sinxela para todo o que oferta e á que tamén poden acceder via web (nunha aula de informática é unha opción). Recomendo moitísimo que lle deades unha oportunidade.


Esta non é propiamente unha aplicación para dispositivos móbiles xa que se emprega no propio navegador do ordenador da aula pero é que é unha marabilla. Chámase Classroom Screen, accedendo a Classroom Screen podemos seleccionar os widgets que desexamos ter en pantalla e podemos incluír prácticamente todo o que precisamos, ademáis está dispoñible en varios idiomas, entres eles o galego, podemos mostrar ao alumnado a hora ou un cronómetro simplemente engadíndoo, tamén un semáforo no que activar o verde, vermello ou ámbar dependendo do significado que lle otorguemos ás cores, empregar símbolos de traballo seleccionando o apropiado para o momento da sesión (traballo en equipo, discusión en parella, falar baixiño ou necesidade de silencio), aínda inclúe máis cousas! un bloc de notas de de escritura e tamén de debuxo (ambos pódense facer pantalla completa cun clic se é preciso), podemos ter códigos QR na pantalla, simplemente engadindo a dirección web e o código xérase automáticamente para que o poidan escanear. Por si non fora suficiente  pódese incluír tamén unha calculadora, un selector aleatorio no que se poden poñer nomes, grupos, actividades...  Todas estas funcionalidades poden engadirse ou non na pantalla ao noso gusto e usos, moi, moi útil e incríblemente sinxelo, un 10.



Classdojo (e Classcraft para máis maiores): mundialmente coñecida, esta aplicación, creada nun inicio como xeito amable e divertido de xestión de comportamentos evolucionou co propio uso por parte dos docentes para formar parte de moitas das gamificacións de aula cunha narrativa e formas de gañar e peder "poderes", "forzas", etc. de xeitos moi interesantes. 



Greenscreen e Touchcast: Son dúas aplicacións para a realización de vídeos con croma, sinxelo, (greenscreen moi sinxela, sobretodo para que a empreguen os alumnos/as de forma autónoma)  útil e con gran acabado, facer un telexornal? explicar un documental? crear unha aventura?

Spreaker: Unha aplicación tamén dispoñible en versión web para a creación de podcasts na clase, moi sorprendente polas súas funcionalidades.




Nearpod, esta aplicación pretende a elaboración de sesións interactivas permitindo a inclusión de presentacións, documentos, contido multimedia (video, foto, realidade aumentada, etc) e incluíndo creadores de actividades, o alumnado tamén accede cun código de aula desde un ordenador ou dispositivo e o mestre pode controlar a lección de todos os dispositivos que están "dentro", inclúe a posibilidade de actividades coma o "quizz"(poderemos compartir resultados ou ocultalos) ou "Draw it" que crea unha especie de pizarra en cada dispositivo ideal para a resolución de preguntas abertas, problemas, respostas en debuxo, escritas, con fotos insertadas, etc. e o mestre/a recibe as respostas. (Bastante similar é outra aplicación chamada Socrative)


Kahoot: Máis sinxela que Nearpod e Socrative é un sistema de resposta basado no xogo, permite crear actividades e preguntas que se desenvolvan coma distintos xogos (de velocidade, respostas de equipo...)



Edpuzzle: é certo que aínda non esta dispoñible a versión docente da app (só web) pero merece a mención, edpuzzle e unha aplicación para dispositivos móbiles e tamen web na cal podemos empregar calquera vídeo existente ou subido por nós, cortalo, incluírlle outro audio ou comentarios e, o máis significativo, incrustarlle preguntas abertas, con ou sen feedback inmediato, preguntas tipo test e comentarios. Así poderemos compartir ese vídeo coa aula na propia aplicación e os alumnos/as poderán dar as súas respostas que recibiremos.


Ata aquí a entrada con 10 aplicacións que merecen unha ollada, hai moitas máis como ben sabedes mais procurei facer unha selección entre as miñas favoritas e de máis uso e outras que poden ser menos coñecidas procurando que atopedes algunha novidade e tamén tendo en conta aquelas que non precisan moitos (ou ningún!) dispositivos.

Agardo que algo vos sexa de utilidade e tamén que teñades moi boa volta aos centros,  moi pronto novos proxectos e materiais. Feliz volta ao cole!

Saúdos desde a fiestra. 



10/08/2017

Axenda simple do 2º e 3º trimestre. Descargable

Hai uns días, nesta entrada, explicaba ou meu método "mixto" de organización no cal a axenda física é só un acompañamento necesario para min pero lixeiro que divido en trimestres mentres que o "peso" lévao o soporte dixital (visita a entrada anterior se queres saber máis sobre isto).


Aínda que para min é moi comodo levar só un caderno A4 delgadiño tamén comprendo a posible utilidade de ter todo o curso xunto de xeito que aquí van os outros dous pedazos da axenda simple que continúa co formato e estética que decidín para este curso e que podedes descargar libremente.





Agardo que vos sexa de utilidade e lembrade que tedes a parte do primeiro trimestre na entrada anterior.

Moi pronto entramos de cheo nos proxectos, tarefas e materiais de aula que devezo por ir compartindo en canto poida!

Saúdos desde a fiestra!

08/08/2017

Organizando o curso 17-18! Axenda descargable, iDoceo e outras.

Chega agosto e ábrese a fiestra para que entre o aire! 
Chegadas estas datas unha xa deu unhas cantas voltas á organizaciónproxectos e materiais para o novo curso, a verdade. Xa teño unha ringleira de proxectos abertos e materiais en contrucción que moi pronto iredes vendo.

Ademáis, sempre se pensa en xeitos de optimizar a organización e planificación da globalidade do curso.


Como xa contara na entrada sobre organización do curso pasado, tras ter alternado entre anos nos que toda a miña organización docente era dixital e outros nos que empregaba moito papel e cadernos docentes físicos atopei a miña fórmula persoal, o que coido que máis se adecúa ás miñas necesidades, e é unha opción combinada.

Coma organizador de aulas, grupos, notas e rexistro de calificacións en canto a competencias e proxectos seguirei empregando iDoceo (só para dispositivos Apple), xa comentara que probara outros como "Cuaderno del profesor" e o de Additio mais cada día recomendo máis encarecidamente o iDoceo se o dispositivo que empregas ten a mazá por marca. As súas posibilidades, optimizacións e uso son cada vez máis sorprendentes e funcionais para todo tipo de docente e ademáis da gran capacidade de personalización que ten cada día incorpora funcións máis  interesantes, persoalmente intéresanme e destaco especialmente: 

  • Total integración co entorno Google Classroom.
  • Facilidade para a organización da avaliación do desenrolo de competencias cun completísimo sistema de xestión  de estándares e competencias (video explicativo máis abaixo, funciona incríble!)
  • Diario e planificador por día/semana tanto xeral como para cada grupo.
  • Integración coa asignación de insignias (badges) (moi interesante para todos os proxectos gamificados ou ludificados, e esta asignación de insignias pódese vincular tamén con Google Classroom)
  • Actualización e optimización da aplicación con moita frecuencia e xeralización no seu uso.

Non direi que é á máis sinxela de comezar a empregar pero cun chisco de tempo argallando é, sen dúbida, á que eu lle saco máis rendemento, tamén vai no gusto, recoñezo que cando empreguei "Cuaderno del profesor" e a de Additio a curva de aprendizaxe foi moito máis rápida e nun minuto tes andando un cuaderno sinxelo, con menos funcionalidades pero válido para moitas tarefas.


Tras curso desbotando o uso de papel recoñezo que eu preciso un pequeno soporte físico, moitas veces teño moitas frontes abertas, ideas, proxectos e tarefas que prefiro ter organizadas nun caderno no que escribo, borro, cambio, pego cousas, etc. e este tamén mellora a miña eficiencia.
Non gosto de cargar con pesadas axendas docentes (ou non docentes) só para a planificación de actividades de aula así que opto por elaborar unha que resulte cómoda e divídoa nos tres trimestres de xeito que levo unha pequena libreta. 
Aquí podedes descargar o modelo de axenda lixeira que fixen para o primeiro trimestre.



Coido que esta mesma semana subirei outra entrada con parte da organización de aula. Cantos/as empregades o portfolio do alumno/a? para min é un recurso moi potente e de valioso poder para o desenvolvemento de aprendizaxes, ademáis cada día hai máis xeitos de crealos, presentalos, etc. así que... pronto a miña idea, apps e demáis.

Xa teño varios proxectos e actividades no forno listas para ir subindo así que, comezamos de novo! Agardo que esteades a pasar unhas boas vacacións, desfrutade!

Saúdos desde a fiestra!

Ups! Non quero marchar sen deixar mostra da curtametraxe (case media...) que crearon, guionizaron, prepararon, representaron e estrearon os rapaces de 1º e 2º do CEIP de Caión o curso pasado co soporte desta mestra e do seu incríble mestre de música, estos proxectos, claro, son  imposibles sen a impecable implicación de cada alumno/a así como a do resto do claustro e a axuda das familias, nesta outra entrada tamén podedes ver o proxecto "cinema na escola" por si vos animades!



ACTUALIZACIÓN: Nesta entrada podedes descargar xa a segunda e terceira parte da axenda imprimible! 

30/04/2017

Letras Galegas 2017

Boas!
Chega maio e non pode faltar a aportación para o Día das Letras Galegas.

Se xa redes visitado un pouco o blogue saberedes que os proxectos que involucran traballo en grupo, algo creativo e podemos engadir algo de vídeo gústanme moito xa que soen dar moi bos resultados, o grupo adoita implicarse moito e sempre superan con creces os obxectivos propostos.

O primeiro que traio é un mini-video proxecto, moi sinxelo e guiado para poder desenrolalo con nenos/as desde 1º (con maior nivel de intervención).

(Clic na imaxe para acceder á web)

Trátase de coñecer un chisco da obra de Carlos Casares coa fin de despertar curiosidade para adentrarnos las historias de Toribio, os contos da Galiña azul, etc.

Imos seleccionar un trociño dunha das súas obras ou un poema e planificar unha idea creativa a partires do texto, é dicir, hai que reflexionar sobre o contido do texto e o seu significado.
A idea inicial é realizar un micro-vídeo en stop motion mais xa sabemos que cada grupo é un mundo e pode achegar outras ideas que poderemos acoller.

O vídeo incluirá tamén audio do texto que se representa e pretendemos que sexa un pequeno spot, unha suxerencia para lectores, un pequeno xerme que esperte interese e curiosidade, ganas de descubri-la obra de Carlos Casares, en definitiva.

Pero aínda hai máis, estiven preparando unha caza do tesouro empregando códigos QR para facer pola escola, o certo é que o material completo non é adecuado para calquera centro xa que inclúe pistas que só a comunidade de cada cole descifraría como:

 "No mar de libros do cole 
o animal máis tranquilo ten a segunda proba" 

Esa pista lévanos á biblioteca (mar de libros) onde hai unha parede cunha balea pintada. A balea é a mascota dun proxecto de centro sobre atención e calma, e, por tanto, "o animal más tranquilo", pero  aínda así, aquí paso a miña idea, ao mellor inspira outras para os vosos centros.

1. Preparei preguntas sobre a vida de Carlos Casares como:

"O Camiño leva a esta cidade donde Carlos se fai mozo, devorando ata os libros prohibidos polo galego loitando moito".

2. Tamén retos (recitar, gravarse representando un diálogo moi curto de "As laranxas máis laranxas de tódalas laranxas", crear unha nova portada para "A Galiña Azul" ou deseñar un "doodle" de Google para conmemorar o día das Letras Galegas).

3. E empregando ActionBound creei o xogo de pistas co cal deberán percorre-lo centro dando resposta aos retos, escaneando os códigos QR e avanzando ata a última proba.

Unha alternativa mais sinxela que ActionBound é Qr Treasure Hunt Generator, non é tan completa pero fai perfectamente a súa función, só terás que darlle a cada equipo ou neno/a unha ficha de recollida de respostas aos retos e preguntas xa que non é autocorrexible, entón poden presentar esa ficha na proba final onde se comprobarán os puntos acadados, retos superados, etc. por exemplo, pode establecerse un mínimo de puntos para acceder á proba final de xeito que teñan que repetir algunha proba se non chegan cos suficientes retos superados.


Tamén elaborei este pequeno xogo de preguntas de localización que emprega Google Maps, se accededes o xogo vai facendo preguntas da vida e obra de Carlos Casares relacionadas con localizacións que debedes atopar no mapa para superar as misións (son moediñas), todas as preguntas coido que contan con suficientes pistas de xeito que aínda que non se coñeza a resposta sexamos quen de buscala cunha breve investigación e localizala para aprender sobre estos feitos. (Agardo que vos guste!)


Ademáis nada coma mergullarse na biblioteca e botar contas dos exemplares que temos do autor (Galaxia ven de re-editar a colección de contos de Toribio!) así coma dos numerosos recursos impresos, fichiñas que elabora o Seminario Galán cada ano ou outros ben chulos da web Primavera das Letras.



Agardo que vos sexa de interese!
Saúdos desde a fiestra! Feliz maio a todos/as!



30/03/2017

Xogando coas mates (I) por estacións para 1º e 2º

Bo día!

Hoxe gosto de traervos un material sinxelo, útil e divertido para matemáticas dos primeiros niveis de primaria.




Xa había demasiado que o meu compañeiro de nivel e máis eu tiñamos a idea na cabeza e, por fin, materializouse (ás veces non é sinxelo roubar tempo ao tempo). 

O obxecto deste material é que, unha sesión de matemáticas á semana se invirta en xogos e actividades lúdicas matemáticas por estacións (ou por rincóns como se lle chama en infantil).

Aquí traio a prensentación de 5 sinxelos xogos que empregan material moi accesible e habitual coma dados, barallas de cartas ou dianas (desas de velcro que andan apartadas polos almacéns de Educación Física ou feitas na propia clase).

A intención é dividir a clase en cinco grupos que irán rotando polas distintas estacións durante a sesión de matemáticas. Cada actividade está pensada de xeito que o alumnado poña ao servizo do xogo destrezas e estratexias matemáticas correspondentes ao seu nivel con crecente acerto.

Estes primeiros cinco xogos traballan estratexia, operacións básicas, cálculo mental, sistematización, decenas e unidades, etc. dun xeito lúdico favorecendo a interiorización de conceptos aos que dotamos de significatividade.

Por exemplo, o primeiro xogo, chamado "Achégate a 99" ao que temos xogado en gran grupo é un éxito. Neste xogo cada equipo ou participante emprega unha plantilla como a seguinte (moitas veces facíamola a man pero tendo algunhas plastificadas para a zona vale para que poidan escribir con rotu e borrar) e realízanse 6 tiradas de dado.




En cada tirada o participante ou equipo debe escoller entre a decena e a unidade (por exemplo, se sae un 4 deben elexir se nese punto querer sumar 4 ou 40), unha vez que todos/as seleccionaron, tírase o dado de novo, e así ata as 6 veces.
Unha vez feitas 6 tiradas súmanse as decenas e unidades seleccionadas e gana aquel equipo ou participante que máis se achega a 99 e non excede a cantidade (débese comprobar a conta). 

Decenas, unidades, cálculo, estratexia, incluso podería dicir que soñan con algo de probabilidade intrínseca ("Non creo que volva saír un X vou poñer o Y!"), emoción, etc. todo iso e máis nun xogo sinxelo, divertido e moi agradecido. E ao igual que con este, tamén cos demáis xogos que engado, desde a archicoñecida e tradicional "Escoba" ao 20-20 ou o "Eu prometo" propostas lúdicas e sinxelas para o desenvolvemento de habilidades matemáticas

Aquí podedes descargar as ideas nos cartaces que empregamos en cada "estación" que conteñen as reglas básicas do xogo por se algo nos esquece.



A intención é que as "estacións" varíen, cambiemos os xogos cada certo tempo explorando distintas posibilidades e recursos, así que pronto teredes máis novas e material por este blogue.

Agardo que vos sexa de interese ou utilidade.

Saúdos desde a fiestra.

19/03/2017

Axenda docente do terceiro trimestre

O tempo pasa voando... e coma quen no quere a cousa xa estamos inmersos en sesións de avaliación, boletíns e cerrando o segundo trimestre.




Coma fixen nos outros dous aquí deixo a axenda docente que emprego eu, é a que me facilita programar as actividades de aula xa que para o resto de datos (asistencia, rexistros de calificacións de traballos e probas, equipos, etc.) emprego o formato dixital. 

Personalmente para esto emprego a aplicación IDoceo pola súa capacidade de personalización, versatilidade, etc. mais nesta outra entrada xa recomendei outras que tamén funcionaron moi ben comigo e teñen certas vantaxes coma que son menos "engorrosas" aínda que permitan menos modificacións.

Aquí podedes acceder á axenda lista para ser descargada e imprimida a doble cara, o certo é que estou moi satisfeita con ter dividido a axenda nos tres trimestres para non cargar cun formato innecesariamente pesado e pouco manexable como o que empreguei nalgunha outra ocasión.



Deséxovos a todos e todas que teñades moi bo final e inicio de trimestre, que manteñades a ilusión, que as carreiras por abranguelo todo non vos amolen e disfrutedes da viaxe e que non esquezamos que a aprendizaxe está no proceso e non no resultado.

Moi pronto teredes por aquí máis ideas, proxectos xogos e experiencias que xa estou desexando partillar en canto lle roube un pouco de tempo ao tempo.

Para abrir boca déixovos un video realizado co galo do 8 de marzo, día da muller. Fixemos un pequeno estudo da orixe da celebración do día, análise da situación actual, un amplo debate que nos levou varias sesións, etc. no que tamén empregamos este outro video que realicei para visualizar aspectos relevantes da conmemoración deste día, e tras moito conversar e confrontar ideas fixemos unha lista común de enunciados para a creación do video.





Saúdos desde a fiestra!