Este ano o Día do Libro queda un pouco atropellado coa volta das vacacións, de feito, no centro no que estou optamos por convertilo en varias xornadas.
Sempre penso que, aínda que todas as conmemoracións que se realizan na escola só destacan puntos nos que se traballa (ou debe) diariamente tamén son un punto forte, un día ou momento para dedicarlle máis atención, para diversificar actividades, para visibilizar, etc. e todo depende da carga de contido ou profundidade coa que se traten, unhas acaban por botar máis raíces que outras, mais coido que é o normal.
Aquí van alguhas propostas que fixen, por se vos son de utilidade.
O primeiro vai en relación ao díptico anual da Consellería. Este ano ten un poema de Marilar Aleixandre así que nada máis sinxelo que aproveitar este recurso, aquí tedes unhas fichiñas de distintos niveis por si as queredes descargar e empregar.
A miña segunda proposta son as "Xerras Literarias".
Serán capaces os alumnos/as de reducir algun conto, libro, historia á súa expresión máis mínima sendo aínda así recoñecible?.
É un exercicio de síntese e creatividade do que agardo bastante. No momento que se me ocurriu o primeiro que fixen, claro, foi facer a miña que é esta que vedes á marxe.
Trátase de plantexar o exercicio como se dun proceso químico fora, que elementos simples, combinados maxistralmente poden facer esta historia identificable e única?
Buscamos a esencia...
Serán capaces os alumnos/as de reducir algun conto, libro, historia á súa expresión máis mínima sendo aínda así recoñecible?.
É un exercicio de síntese e creatividade do que agardo bastante. No momento que se me ocurriu o primeiro que fixen, claro, foi facer a miña que é esta que vedes á marxe.
Trátase de plantexar o exercicio como se dun proceso químico fora, que elementos simples, combinados maxistralmente poden facer esta historia identificable e única?
Buscamos a esencia...
Nos tamén facemos maratón de lectura co apoio e colaboración das familias do alumnado que moi amablemente préstanse a ler contos durante a(s) xornada (s) aos distintos grupos no espazo de biblio, son momentos que o alumnado agradece e disfruta un montón.
Están os clásicos obradoiros de puntos de libro, dos máis sinxelos a verdadeiras obras de arte que se poden desenvolver en cada aula, basta botar unha ollada pola rede para atopar milleiros de xeitos de facelos, con paiños depresores, de origami, con limpiapipas, flores secas...
E tamén pode ser o momento de crear unha obra literaria conxunta, unha tola historia á que cada grupo aporta un pouquiño para deixarnos sorprender polo resultado final.
Outra actividade moi chula é a poesía (o non poesía) susurrada, de facer bó tempo é unha actividade que se pode plantexar facer en exterior. Pódese facer en gran grupo, equipos ou parellas e o material son tubos corrugados e textos ou poemas. Trátase de crear un ambiente un pouco "segredo" ou íntimo ou misterioso... Cada alumno/a escollerá, recibirá ou creará un textiño ou poema e a idea é que cada un sinta que aquelo que vai escoitar é só para el ou ela, é unha peza única, un susurro irrepetible que nunca salirá do mesmo xeito. Os tubos entrelázanse de xeito que a cada lado haxa un alumno/a. Coma se de teléfonos se tratara, un será o que lea (poñéndolle atención á intención, á forma de ler... e do outro lado do tubo terá que haber un receptor/a con este na orella disposto a desfrutar da mensaxe.
Está claro que as posibilidades de proposta son prácticamente infinitas mais aquí quedan algunhas por se vos son de interese, utilidade ou inspiración.
Agardo que teñades unha feliz volta aos coles e feliz día do libro!
Saúdos desde a fiestra!
Está claro que as posibilidades de proposta son prácticamente infinitas mais aquí quedan algunhas por se vos son de interese, utilidade ou inspiración.
Agardo que teñades unha feliz volta aos coles e feliz día do libro!
Saúdos desde a fiestra!
Gústanme todas! Noraboa!
ResponderEliminar